sunnuntai 14. toukokuuta 2017

POHJOIS-BALI

Meillä alkoi Maaliskuun lopussa, kokeitten jälkeen 2,5 viikon loma. Loman alun kunniaksi, tehtiin reissu Balin pohjoispuolelle. Matka sinne kesti yli viisi tuntia, joten päätettiin hankkia autokyyti sen sijaan että oltaisiin itse ajettu.

Matkalla sinne tehtiin kaksi pysähdystä. Ensiksi pysähdyttiin kaunilla näköala paikalla, missä oli keinu, josta sai otettua todella upeita kuvia. (keinukuviin pääset tästä) Kun oltiin saatu kuvat otettua jatkettiin matkan Balin korkeimmalle vesiputoukselle.

DSC_0200 DSC_0201 DSC_0196

Yövyttiin kaksi yötä kaupungissa nimeltä Lovina ja meidän hotelli siellä oli niin suloinen. Se sijaitsi ihan merenrannalla ja meillä oli myös kivannäköinen uima-allas. Yksi reissun parhaista osuuksista, oli kun herättiin 5 aamulla, nähdäkseen auringonnousu. Otettiin venekyyti merelle josta se nähtiin ja oli kyllä niin upean näköistä!

DSC_0214 DSC_0313 DSC_0334

Auringonlaskun jälkeen lähdettiin veneen kanssa etsimässä delfiinejä ja niitä myös löydettiin! Oli vähän harmi, kun siellä oli muita veneitä joista osa jahtasivat ihan armotta niitä Delfiini parkoja :-(. Onneksi meidän veneemme kapteeni oli sitä viisaampi. Päästiin sitten myös lopultä snorklailemaan delfiinien jälkeen. Nähtiin todella kaunista korallia ja paljon kaloja! :-D

GOPR1637 GOPR1985

Takasintulo matkalla tehtiin taas pari pysähdystä. Käytiin uimassa kuumassa lähteessä. Olen sen aina halunnut tehdä ja vihdoinkin pääsin! Kokemus oli todella rentouttava. Uinnin jälkeen käytiin myös kahdessa temppelissä. Ensimmäinen oli Balin isoin Buddha temppeli. Jälkimmäinen oli yksi kuuluisimmista temppeleistä täällä, joka näkyy aina kaikissa kuvissa jos Googleen kirjoittaa Bali. :-D

DSC_0454 GOPR2018 DSC_0473 DSC_0487 DSC_0469 DSC_0524

Oli kyllä todella antoisa ja rentouttava viikonloppu reissu pohjois Baliin.

Janica K:

1. Matkustelu on kyllä asia josta maksat mutta mikä tekee oikeesti rikkaammaksi. Taas oot kokenut niin ihania juttuja. Mä oon reissannut paljon mutten oo vieläkään nähnyt luonnossa yhen yhtä delfiiniä..:/ Haaveena olisi uida niiden kanssa ♥ Kuumaan lähteeseen haluaisin itsekin joskus pulahtaa ja snorklailemaan on kans joskus päästävä:D Pitäis näköjään välilä käydä muuallakin kun siellä vakiopaikassamme Kanarialla:')

1. Tuo on kyllä niin totta! Haluan itse panostaa juuri matkusteluun, sen sijaan että laittisin rahani vaan materiaan :-) Joo, mullakin on haaveena joskus päästä uimaan niitten kanssa, mutta oli tuokin jo huikeeta! Kanarialla varmasti pääsisi kyllä myös snorklailemaan :-)

Kiitos jo etukäteen teille jotka jätätte kommentin. ♥ Pidetäänhän kommentit kans asiallisina!